Mrs Fletcher

Mrs Fletcher (Säsong 1, avsnitt 1-7)

• 7 x 30 min
  • Drama, komedi
Uppdaterad 05 januari 2020 kl. 13:01 | Publicerad 24 oktober 2019 kl. 20:10

En "feel-good"-serie om att hitta sig själv på nytt.

I “Mrs Fletcher” får vi följa Eve Fletcher och hennes tonårsson Brendan. Eve genomgår en skilsmässa och livskris när hennes son lämnar familjeboet för universitetslivet. Det är en feel-good serie med ett viktigt tema men som inte lämnar något verkligt avtryck.

Kathryn Hahn, Jackson White, Casey Wilson, Owen Teague, Jen Richards, Domenick Lombardozzi m.fl.
Mrs. Fletcher

I Mrs Fletcher får vi följa Eve Fletcher (spelad av Kathryn Hahn), som precis har genomgått en smärtsam skilsmässa och drabbas av ännu en livskris när hennes tonårsson Brendan lämnar familjehemmet för universitetslivet. Samtidigt får vi även följa hur Brendan (Jackson White) navigerar mellan sitt gamla jag; skolans översittare och att hitta sin plats i universitetslivet. White är så övertygande i rollen som Brendan att undertecknad mer än en gång utropar irriterat och måste sträcka sig efter skämskudde.

Även Kathryn Hahn briljerar i rollen som den förvillade Eve. Hon är inte längre en fru eller en heltidsmamma utan får för första gången på länge utforska vem hon är på riktigt. Det är säkerligen ett tema som många kan känna igen sig i. På många sätt är ju genom dessa roller som vi får ta oss igenom livet; från någons partner till förälder, från studerande till olika yrkesroller.

I ett försök till att utforska vem hon är börjar Eve ta en kvällskurs i skrivande. Det blir inte bara början på flera nya bekantskaper utan också ett sätt att för henne få nya perspektiv på sin livstillvaro. I kursen möter hon en av sin sons gamla klasskamrater som genast fattar tycke för henne. Det väcker en lust och ett sug efter att utforska sin egen sexualitet på nytt efter år av äktenskap med samma man.

Korta avsnitt stjälper karaktärsdjup.

Mrs Fletcher är en feel-good-serie som bjuder på flera skratt och även får en att tänka till emellanåt. Dock blir den inte mer än ett lagom roligt tidsfördriv. Trots seriens intressanta tema så saknar den verkligt djup. Det är kanske de 30 minuter korta avsnitten, som begränsar att vi inte riktigt får lära känna karaktärerna på djupet. Jag hade velat se mer av relationen mellan mamman Eve och Brendan, men vem vet kanske blir det en andra säsong för HBO-serien.

Trots ett avsaknaden av större karaktärsdjup är det en serie med en god intention som ibland lyckas bli riktigt rolig.

Sugen på en ny serie? Spana in vår lista med serietips!