Här är Pernilla Wahlgrens vilda reklam – stoppades omgående
Se Pernilla Wahlgrens uppmärksammade reklam för Ozoneair
Den senaste veckan har en härligt urspårad reklamfilm med Pernilla Wahlgren väckt uppmärksamhet. Den har synts i samband med program som "Nyhetsmorgon" på TV4 och måste ses som en riktig succé. Men inte alla delar av företaget Ozoneairs kampanj med Wahlgren har gått lika smort ...
Det finns reklamfilmer och så finns det reklamfilmer. De allra flesta av dem lutar sig helt mot sitt syfte att uppmärksamma och sälja, men så finns det också kategorin reklamer som faktiskt är skapade med vision och tydliga kreativa ambitioner – med andra ord reklamfilmer som till och med vi filmälskare kan uppskatta!
Pernilla Wahlgrens senaste reklamfilm för företaget Ozoneair är ett typexempel på hur härligt slutresultatet kan bli när de kreativa krafterna kan få styra. Med tanke på vilken klickmagnet Pernilla Wahlgren är och hur sevärd hennes nya reklam faktiskt är känns det givet att uppmärksamma om den – inte minst med tanke på att den också skapat viss förvirring.
Se Pernilla Wahlgrens vilda reklam – som stoppades
Pernilla Wahlgrens nya reklamfilm är för luftrenaren Ozoneair Purify och är en klockren flirt med 80-talet och hur Pernilla såg ut på den tiden. Omsvept av drypande 80-talsestetik sjunger Pernilla Wahlgren om diverse odörer i hemmet och om hur Ozoneair är hjälpen mot problemet.
Reklamfilmen har visats flitigt i rutan och bland annats synts i samband med Nyhetsmorgon på TV4 och andra tittarmagneter. De positiva reaktionerna har varit många, men kampanjen har inte varit helt utan sina problem.
Förra veckan pratade Sofia Wistam och Pernilla om den uppmärksammade reklamen i sin podcast, Wahlgren & Wistam. Där framkom det att Ozoneair även gjort reklam för sin produkt i bildform – men att det inte hade landat helt rätt. Wistam menar att många av deras lyssnare trott att reklambilden med Pernilla i 80-talsmundering varit fejk, och Pernilla förstår förvirringen.
– Ser man filmen så förstår man att det är kul. Men det som blev fel var att företaget bara la ut den här bilden med någon konstig text, så att ingen förstod, säger Pernilla i podcasten och förklarar att reklambilden stoppats för att "göras om ordentligt".