Disney lägger 200 miljoner dollar på marknadsföring av Avengers: Endgame
Att göra reklam för filmer kan vi nu konstatera är väldigt dyrt.
Ni som har väntat på premiären av "Avengers: Endgame" behöver inte vänta särskilt länge till. Den 24 april når mastodontäventyret våra svenska biografer. Något som du kanske har sett reklam för? För nu har vi fått veta att Disney har blåst otroliga 200 miljoner dollar på sin marknadsföring.
Vi vet sedan tidigare att superhjälteprojekt inte är någon billig historia, men faktum är att själva marknadsföringen kan vara lika dyr som filmen, om inte dyrare.
För att verkligen blåsa liv i Avengers: Endgame-hypen har nu Disney spenderat omkring 200 miljoner dollar på att enbart marknadsföra filmen.
Exempel på andra filmer som också har haft kostsamma kampanjer är: Avengers: Infinity War (150 miljoner dollar) och Guardians of the Galaxy Vol 2 (80 miljoner dollar).
Kolla in 32 nya poster bilder av Avengers: Endgame!
Spana också in de nya klippen från Avengers: Endgame:
Är du också chockad över hur mycket pengar filmbolagen lägger på sin marknadsföring?
ANNONS