Deadpools rekord en bluff – Disney fuskade med siffrorna
"Spider-Man: No Way Home" fortfarande etta
Disney gick ut och kallade trailern till "Deadpool & Wolverine" för den mest sedda inom loppet av 24 timmar. Nu framkommer det att man myglat med talen.
Trailern till den efterlängtade tredje Deadpool-filmen visades för första gången under årets Super Bowl. Ett par dagar senare släppte Disney ut den på nätet, där den setts av många miljoner. Efter att den rullat i ett dygn gick man ut med att det var den mest sedda trailern någonsin inom 24 timmar, ett rekord som annars hålls av Spider-Man: No Way Home. Men riktigt så framgångsrik verkar trailern inte ha varit.
Deadpools rekord en bluff – Disney fuskade med siffrorna
Enligt sajten Worldofreel ska Disney har förskönat tittarsiffrorna för trailern till Deadpool & Wolverine, och detta med råge. Man påstår att trailern setts av 365 miljoner personer inom loppet av ett dygn, men då har man räknat in de 123 miljoner hushåll som satt bänkade framför Super Bowl. I själva verket har den alltså 232 miljoner visningar, vilket är en bra bit under den verkliga rekordhållaren No Way Home, som nådde 355,5 miljoner visningar på nätet under sitt första dygn.
Men fusket till trots så har Disney fått sin PR-kupp dit de velat med stora medier som rapporterat om rekordet.
Då släpps Deadpool 3
Det har gått närmare sex år sedan vi senast såg en film om Deadpool, eminent spelad av Ryan Reynolds. När man tar tillbaka karaktären till bioduken så gör man det i sällskap med Hugh Jackman och Wolverine som kommer ut ur sin pension. Tanken är att filmen ska rädda det sjunkande skepp som är Marvel. Vad tror du, har de en chans att lyckas? Deadpool & Wolverine har premiär den 26 juli.
Se trailern här: