Biografkedjan Odeon lanserar ny mångfaldsstrategi

Biografkedjan Odeon lanserar ny mångfaldsstrategi

Uppdaterad 24 oktober 2019 kl. 13:58 | Publicerad 23 januari 2018 kl. 13:00
Medarbetare på Odeon
Foto: Odeon

Biografjätten Odeon, som ägs av AMC, har i dag enligt Screen Daily lanserat en långsiktig strategi som ska förespråka inklusivitet och mångfald inom sitt nätverk. Strategiprogrammets namn är "Our Incredible Differences" och ska bli verksamt i samtliga 14 europeiska länder där nätverket existerar.

Strategin har tagit ett helt år att färdigställa, och Odeon har gjort detta genom omfattande research och fokusgrupper. En av projektledarna för "Our Incredible Differences", Kathryn Pritchard, säger så här:

"It's truly brilliant to have formally launched our diversity and inclusion strategy, and particularly fantastic to have a mixed group of our colleagues championing its development. Diversity and inclusion is everyone's responsibility, no matter their background."

Odeon är Europas största biograforganisation, 120 biografer finns i Storbritannien, medan hela 360 stycken finns i hela Europa. Att ett sånt här strategiprogram lagts fram kan alltså få en reell påverkan på den europeiska filmindustrin.

ANNONS
ANNONS
NÄSTA ARTIKEL