Få tog vara på Apple TV+ erbjundandet

Få tog vara på Apple TV+ erbjundandet

Filmtopp
Uppdaterad 07 juli 2021 kl. 15:17 | Publicerad 04 februari 2020 kl. 15:20

Färre än 10% tog vara på erbjudandet.

Apple erbjöd alla deras kunder, som köpte en ny produkt hos dem, att få ett år gratis prenumeration på deras streamingtjänst Apple TV+. Ett bete som få nappade på.

Bild på Jennifer Aniston och Steve Carrell i "The Morning Show".
Jennifer Aniston och Steve Carrell i "The Morning Show". Foto: Apple.

För inte så länge sedan fick vi rapporter om att Apple TV+ har fler prenumeranter än Disney+ och Hulu. Trots detta får vi idag rapporter som pekar på dystrare statistik för tjänsten. 

Som många känner till, erbjöd teknikföretaget Apple ett års gratis prenumeration på Apple TV+ till deras befintliga kunder, som antingen köpt en ny mobil, dator eller surfplatta av dem. Nu när erbjudandet tagit slut, kan Deadline rapportera att färre än 10% tog vara på möjligheten.

Detta är förstås häpnadsväckande eftersom att det enda kunderna behövt göra är att aktivera erbjudandet. Betyder detta att streamingtjänsten inte har ett tillräckligt attraktivt utbud? Att de har misslyckats med att marknadsföra erbjudandet? Kan det vara så att ett behov saknas hos kunden, som redan har flera streamingtjänster att vända sig till? 

Det kan dröja innan vi får ett bra svar på våra frågor. Men förr eller senare lär den stora framgången komma för Apple TV+ som hittills släppt flera hyllade originalproduktioner, som "The Morning Show", "For All Mankind" och "See". 

ANNONS
ANNONS
NÄSTA ARTIKEL